14 червня 2017 р.

Книжковий Арсенал 2017. Виставка та майстерня «Живий шрифт»


9 метрів – довжина напису «Живий шрифт», яку Закентій Горобйов та команда «Арт і Я» малювали пензлями, валиками та акриловою фарбою на стіні Мистецького Арсеналу. 

49 каліграфічних робіт студентів та українських майстрів представлені на виставці від школи каліграфії «Арт і Я».

36 гарнітур кириличних шрифтів увійшло в перше видання каталогу «Живий Шрифт».


Підсумки вражають, чи не так? 
Цьогорічний Книжковий Арсенал – п’ятий на рахунку студії «Арт і Я» в організації виставки-майстерні. Та найособливіший, бо припав на п'ятиріччя школи каліграфії. 

Відзначилась виставка якістю робіт студентів та українських майстрів, яких об’єднала тематика еволюції кирилиці. Пластика та розмаїття форм українських літер втілились на полотнах, у мозаїці, металі на навіть пластиліні! 



Каліграфи Олексій Чекаль, Вероніка Чебаник, Василь Чебаник, Наталія Ком'яхова, Ольга Шпак, Анна Єгорова, Тарас Макар, Вікторія та Віталіна Лопухіни, Кирило Ткачов, Закентій Горобйов та інші не просто розкрили красу кирилиці, а й показали, як літери можуть передати характер епохи, темп її розвитку.

В роботах відображалось прагнення показати можливості сучасної каліграфії, і разом з тим відродити форми рідних слов’янських літер. І вдалося! Поезія Ліни Костенко, Василя Симоненко, Юрія Іздрика, Лесі Українки неначе ожила на полотнах в нових, сучасних інтерпретаціях. Це – лише одна причина, чому виставка отримала назву «Живий Шрифт».



Окрім каліграфічних робіт, студія «Арт і Я» представила набірні шрифти українських дизайнерів за останні три роки та зібрала їх у перше видання каталогу «Живий Шрифт». Каталог таким чином став кишеньковою виставкою для натхнення та пошуку дизайнерських рішень. Сьогодні подібне видання особливо актуальне, адже тенденції в шрифтовому дизайні сприяють пошуку нових, цікавих форм літер, що вирізнятимуть текст, передаватимуть зміст чи настрій.



На презентації каталогу, що відбулася у рамках Книжкового Фестивалю, головною темою став розвиток українського шрифтового дизайну. Шрифтовики Дмитро Растворцев, Богдан Гдаль, Кирило Ткачов відзначили перспективи кирилиці, адже на відміну від латинської абетки, українські форми літер потребують вивчення та кропіткої роботи над їх вдосконаленням. Ініціатор створення каталогу Алла Калініченко проанонсувала також наступні видання зі шрифтового дизайну в Україні.

Дизайнери, чиї гарнітури увійшли до збірки «Живий Шрифт»: Дмитро Растворцев, Андрій Шевченко, Кирило Ткачов, Богдан Гдаль, Віктор Харик, Генадій Заречнюк, Андрій Константинов, Олег Ліщук, Олексій Чекаль, Юрко Гуцуляк, Вікторія та Віталіна Лопухіни.



В рамках презентації каталогу відбулася лекція Кирила Ткачова, присвячена «інтимному життю українських літер». Ця подія стала екскурсом у шрифтове мистецтво. На прикладі людських стосунків Кирило розповів про зародження кириличних літер, їх зростання та становлення. І дійсно, літери схожі на нас: вони мають настрій та зовнішність. У сучасних літер є батьки, родичі та діти. Та найголовніше те, що кожен з нас є частинкою цієї великої кириличної сім’ї!



Не забули на Книжковому Арсеналі і про починаючих каліграфів. Разом з Веронікою Чебаник студія «Арт і Я» розробила набір прописів для браш-пену. Для цього популярного інструменту адаптували класичні стилі письма: комплект прописів включає три зошити, які допоможуть опанувати браш-пен та писати в стилях італійського курсиву, англійського курсиву та українського скоропису. Прописи вже використовуються на курсі «Браш-пен у різних стилях каліграфії» і підійдуть для тих, хто вирішив навчатись самостійно. Браш-пен – один з найскладніших інструментів в каліграфії, тому наступне видання студії – книга про каліграфію брашем з практичними порадами.



Також на фестивалі, вже по традиції, студія «Арт і Я» організувала каліграфічну майстерню. Відвідувачі спробували себе у мистецтві каліграфії. Отримавши порцію натхнення на виставці, брали участь у майстер-класах або слухали лекції шрифтових майстрів.

Каліграф-мандрівник Олексій Чекаль поділився неймовірними історіями з минулого та показав як почерк великого українського філософа Григорія Сковороди став набірним шрифтом. З Веронікою Чебаник учасники вирушили в історичну подорож у пошуках пластичних форм скорописних літер. Юлія Надольна розкривала східні тонкощі каліграфії та китайського живопису. А разом з Наталією Ком’яховою вигадували легенди для окремих літер, оздоблювали їх орнаментами та створювали буквиці. З Анною Єгоровою – поєднували акварельні ілюстрації та каліграфію у подарункових листівках!


Одним із найпопулярніших заходів був майстер-клас Василя Чебаника, на якому майстер демонстрував авторські каліграфічні інструменти. Учасники дізналися про хитрощі користування кола-пеном і вдосталь наставили каліграфічних плям та ліній.

А щоб показати учасникам, що літери можна не тільки писати, але і створювати з найрізноманітніших матеріалів, разом з Ольгою Протасовою пізнавали унікальність форми, соковитість кольорів та різноманітність фактур літер, ліплених з пластиліну!



За 5 днів Книжковий Арсенал відвідало 50 тисяч людей! Ця цифра найяскравіше свідчить про розвиток літератури, а разом з нею – писемності, яка відображає як мислення окремої людини, так і цілого покоління. І ми пишаємося тим, що кожен може приймати участь в становленні української культури.

Дякуємо студентам та каліграфам, що зробили свій внесок у цю важливу подію!

Дивіться повний фотозвіт на нашій сторінці Facebook: Фотозвіт


Немає коментарів:

Дописати коментар