12 лютого 2018 р.

Покроковий процес створення летерингу з Тарасом Макаром


Летеринг – мистецтво створення унікальних літер та написів. Вони можуть бути написані, намальовані, вирізані, створені у графічному редакторі або навіть викладені різними предметами. 
Але найбільшу популярність летеринг завоював саме у вигляді графічного малюнка, створеного на основі літер і знаків, які майстерно сплетені в загальну гармонійну стилістичну композицію. 

І напередодні старту курсу «Летеринг», що розпочнеться 20 лютого, каліграф та дизайнер Тарас Макар вирішив поділитися своїм процесом створення летерингу: від ідеї та ескізу до векторизації.
Читайте про секрети та техніки, які використовує Тарас, у нашій статті!

Тарас Мкар: ідея роботи – зробити напис з великою кількістю свошів, завитків і декоративних ліній. При цьому літери мають бути простими і максимально наближеними до класичних форм. 

При створенні першого скетчу не надихався роботами, але, безумовно, вплинули роботи таких майстрів як Олексій Чекаль, Василь Чебаник і Герман Цапф.

Роботи Олексія Чекаля, Василя Чебаника і Германа Цапфа



1. Загальна форма і враження від напису мені подобаються, але відразу ж впадає в очі нижня лінія літери «R». Вона йде не паралельно до хвоста в «L». Тому змінюю на прописну «r».
2. Також погано виглядає великий завиток в «y». Він занадто переважує і тягне роботу вправо вниз.


3. Роблю напис більш «чистим», вирівнюючи букви в одну лінію і роблячи їх більш менш одного розміру. Цей скетч також робиться швидко, бо головне тут – загальний характер напису.


4. Ще один швидкий скетч в пошуках завитків і кількості додаткових ліній. Зараз літери почали трохи губитися, а паралельні лінії поруч наштовхнули мене на думку, що літери можна зробити з потовщеннями, в той час як завитки залишити тонкими.


Додаю потовщення і допрацьовую завитки. Характер напису став вже більш схожим на те, що мені хотілося б бачити в кінці. Щоб зробити напис ще більш характерним та особливим, вирішую додати точки і смужки, як закінчення ліній. 

5. У цих місцях занадто багато ліній, які перетинаються і вони забирають на себе багато уваги.
6. Елемент надто вибивається з-поміж інших. Вирішую його прибрати.
7. Виносний елемент в «g» виходить занадто далеко вниз і вибивається з усієї композиції.
8. Не подобається повторення двох однакових форм. Цей край композиції хочеться або заримувати з початком і великою літерою «C», або з якимось іншим елементом напису.


Загальний образ написи видно вже більш чітко і можна працювати з окремими деталями.
9. Зараз «Ca» занадто сильно відскочило від напису. «С» пішла вгору, «а» під неправильним кутом і між нею і «L» дуже багато простору.
10. Занадто активне місце.
11. Все ще не подобатися місце під «g» – багато ліній, які перетинаються, а також сам елемент занадто сильно йде вниз. Потрібно спробувати замінити його на щось більш просте.
12. Не подобаються два овали знизу праворуч композиції. Можливо один потрібно зробити менше, а горизонтальну лінію під «y» пустити як продовження лінії в «р».




13. Пробую зробити цей елемент інакше. Але не подобатися з'єднання і те, що така форма трохи порушує ритм та абсолютно не плавна.
14. Знову багато ліній в одному місці.
15. Такий хвостик в «G» мені подобається набагато більше і напис в цілому від цього став простіше. Але тепер навколо нього багато вільного місця – потрібно це виправити.
16. Таке з'єднання цікаве, але до пластики інших ліній зовсім не підходить.
17. Елемент занадто маленький.
18. Занадто порожнє місце. Потрібно додати щось.
19. Мені подобається, що ця лінія виходить вправо вниз, надаючи закінченню напису динаміки, але вона не паралельна нижньому елементу букви «L». Проте, якщо зробити паралельно, то вона виглядає негарно.


Проводжу напрямні, щоб вирівняти нахили й кути всіх букв. Ескіз вже більш менш закінчений. Трохи хвилює права нижня частина напису – здається занадто порожньою і незавершеною. Хочеться її заримувати з початком напису, можливо, створити великий овальний елемент. Але якщо він буде у самому кінці, зникне вся динаміка і напис буде затиснутий. Після довгих пошуків вирішую перевести напис в вектор, щоб подивитися як він буде виглядати в «чистому» вигляді. І при необхідності після цього допрацюю праву частину.


Швидко векторизую напис. Поки що вектор особливо не відрізняється від оригіналу. При цьому криві побудовані за принципом крайніх точок, коли майже всі напрямні або горизонтальні або вертикальні, а точки стоять тільки на ключових місцях. Змінюю літеру «r», адже попередня мені здалася тут недоречною.

Вирівнюю розміри найтонших і найширших елементів. Роблю їх більш-менш однаковими, але без особливого фанатизму, адже потім всі ці товщини потрібно буде рівняти на око, щоб букви були однакові по масам візуально, а не геометрично. Допрацьовую букву «r».
Ось так виглядає векторний скетч. Починаю працювати з написом без підкладки у вигляді напису олівцем. Тепер потрібно зробити всі лінії максимально плавними, зрівняти відстані між літерами, зробити їх візуально однаковими по масах, відпрацювати товщини й нахили.

Це – доволі непростий та довготривалий крок, але саме він є завершальним в процесі створення летерингу. Після – ваш напис готовий для безпосереднього застосування!

Якщо ви хочете навчитися створювати якісний летеринг, запрошуємо вас на курс «Летеринг» з Тарасом Макаром, на якому ви отримаєте як базові навички каліграфії, так опануєте технічну складову створення летерингу: від векторизації до створення повноцінних 3D написів та анімацій.

Немає коментарів:

Дописати коментар